Mi a Kórusok Éjszakája?
2025. június 14-én 13. alkalommal szervezzük meg a Kórusok Éjszakája nyári eseményét. Az évről évre megrendezett téli és nyári fesztivál idén ismét élőben tölti meg énekhanggal Budapesten a VIII. kerületi Palotanegyedet. A Kórusok Éjszakája egy amatőr kórusfesztivál, célja, hogy felhívja a figyelmet, hogy énekelni bárhol és bármikor jó. Az esemény hagyományosan az Éneklő Térrel kezdődik, mely során az ország minden szegletéből és külföldről érkező kórusok egy-egy rövid bemutatkozóval ismertetik magukat. A program helyszíneit a Palotanegyed izgalmas terei adják. A kórusok az est folyamán különböző műfaji kategóriákban (Pop/Jazz, Folk/Világzene, XX. századi/Kortárs, Régizene, Klasszik, Egyházzene) adnak koncerteket, majd a fesztivál a Közös Énekléssel zárul, mely során a közönség, a fellépők és a szervezők közösen tapasztalhatják meg az együtt éneklés örömét és varázsát.
Mikor és hol lesz a XIII. Kórusok Éjszakája?
2025. június 14-én 16.00 és 22.30 között Budapesten, a VIII. kerületi Palotanegyedben. Párhuzamosan 8 koncert- és 2 utcai éneklés helyszínen töltjük meg hanggal a teret. 🙂
Milyen jegyek vannak és mennyibe kerülnek?
Jegyek elővételben a Jegyvásárlás menüpont alatt kaphatóak, illetve korlátozott számban aznap a helyszíni Infópultokban is.
Jegyek elővételben 2025. június 14. reggel 6 óráig vásárolhatóak.
Aznap a Mikszáth Kálmán téren és a Pollack Mihály téren lévő Infópultokban készpénzzel és bankkártyával lehet jegyet vásárolni (nyitva: 14.00-21.00).
- Felnőtt jegy (18 éves kortól): elővételben 3500 Ft, a helyszínen 4000 Ft
- Gyerekjegy (6-17 éves kor között): 1500 Ft
- 6 éves kor alatt a rendezvény ingyenes
- Támogatói jegy: 10.000 Ft
A fesztivál ideje alatt a fotós önkéntesek által készített fotók és videók az esemény hangulatát igyekeznek megörökíteni. A jegyvásárlással minden látogató hozzájárul, hogy róla videó-, hang-, illetve képfelvételek készüljenek a fesztivál során.
A szervezők a műsorváltoztatás jogát fenntartják.
Honnan tudhatom majd a helyszínen, hogy melyik koncert hol lesz?
A koncertek időpontját és helyszínét a Koncertek menüpont alatt is megtalálod, a helyszínen pedig térképes műsorfüzetek segítik majd a tájékozódást.
Melyik koncerthelyszín közelíthető meg akadálymentesen?
A fesztivál akadálymentes helyszínei 2025-ben (részletek a Helyszínek menüpont alatt): Krúdy utca 11.
Vihetek magammal kisállatot a koncertekre?
Bár nagyon szeretjük őket, a koncerthelyszínekre sajnos nem tudjuk beengedni a kisállatokat.
Mi az Éneklő Tér?
A fellépő kórusok a fesztivál elején, 16 órakor és közepén, 19 órakor a Pollack Mihály téren egy pár perces énekléssel mutatkoznak be, a látogatók ez alapján választhatnak az est programjai közül.
Mi az Utcai Éneklés?
A fellépő kórusok a koncerthelyszíneken kívül a Lőrinc pap téren és a Mikszáth Kálmán téren is meglepetésszerű mini-koncerteket adnak az arra sétálóknak. 🙂
Mi a Közös Éneklés?
A Kórusok Éjszakájának záró mozzanata a Pollack Mihály téren, ahol egy rövid daltanítást követően együtt énekeljük el – a közönség egyesülve a kórusokkal – az erre az alkalomra megírt záródalt.
Kik szervezik a Kórusok Éjszakáját?
A Kórusok Éjszakáját a Csíkszerda Egyesület önkéntesei, a Csíkszerda kóruscsalád tagjai szervezik.
Felléphetek a kórusommal a Kórusok Éjszakáján?
A fesztiválon fellépő kórusokról minden esetben művészeti vezetőnk, dr. Tóth Árpád dönt. Alapvetően meghívásos alapon történik a kórusok kiválasztása, így nem nyílt a felhívás a jelentkezésre. Mindemellett minden évben örömmel fogadjuk a növekvő érdeklődést a fellépők körében, és igyekszünk a változatosságot is szem előtt tartani a program kialakításakor, hogy új nevek is bemutatkozhassanak az eseményen.
A 2025. júniusi esemény fellépőinek sora már betelt, de idén augusztusban lesz egy vadonat új rendezvényünk, melynek a Fiumei úti sírkert ad helyet.
A jelentkezés menete: Ha szeretnétek többet megtudni és csatlakozni bármely rendezvényünkhöz (Kórusok Téli Éjszakája, Kórusok Éjszakája, Kórusok Éjszakája a Fiumei úti sírkertben), írjatok emailt a korusokejszakaja@gmail.com email címre, ahova a kórusotok rövid bemutatkozása mellé fontos, hogy csatoljatok hangfelvételt is magatokról, ahogy énekeltek (ennek nem kell profi minőségűnek lennie!). Ezt követően szervezőink felveszik veletek a kapcsolatot a művészeti vezető döntéséről és a továbbiakról.
Hova fordulhatok, ha kérdésem van?
A Kapcsolat menüpont alatt megtalálod elérhetőségünket.